Krzysztofa problemy

Tutaj ustalamy ostateczną numerację
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

Krzysztofa problemy

#1 Post autor: Krzysiek » 21 października 2007, 14:54

Czy takie coś uznaje się teraz za taki sam wzór? Nie jestem trochę na czasie, ale jak dla mnie to 2 różne kapsle.

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 października 2007, 17:47 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Hamlet
Posty: 132
Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 19:41
Kontaktowanie:

#2 Post autor: Hamlet » 21 października 2007, 15:16

Ten z lewej jest wyblakły. Zwróć uwagę na drobne ciemne plamki na pierwszej literze O na tym lewym.

No chyba że się mylę :)

Awatar użytkownika
Kowalsik
Posty: 1618
Rejestracja: 07 lutego 2005, 17:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#3 Post autor: Kowalsik » 21 października 2007, 15:18

Ciemne plamki to rdza. Ja tez mam zloty io srebrnozloty,
Kowalsik

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#4 Post autor: Krzysiek » 21 października 2007, 17:34

Dokładnie, w moim odczuciu kapsle różnia się kolorem złotych elementów, co dokładnie widać na ząbkach.

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#5 Post autor: Krzysiek » 21 października 2007, 17:48

Dalej, juz następne mam. Dlaczego w katalogu nie ma Carlsberga z dapem na V i ciągiem cyfr na IX? Wydaje mi się, iz to nie co inny kapsel niz ten z dapem na V i cyferką na I.

I czy Svyturys Degintas na pewno nie jest polski?

Awatar użytkownika
Kowalsik
Posty: 1618
Rejestracja: 07 lutego 2005, 17:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#6 Post autor: Kowalsik » 21 października 2007, 19:07

Carlsberga z dap i ciagiem cyfr tez nie wiem, czemu nie ma - pewnie dlatego, ze piwo licencyjne, a kapsel nie robiony w Polsce. Aczkolwiek sam go zdejmowalem z butelek krajowych.
Kowalsik

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#7 Post autor: Krzysiek » 25 października 2007, 16:39

Następne: Czy pewne jest, że najnowszy kapsel Królewskiego zalicza się do Warki, a nie do Bydgoszczy? Nie pamiętam kiedy dokładnie zamkęli Kujawiaka, ale wydaje mi sie, że po tym, jak wyszły nowe kapsle, a przynajmniej ten z koroną.

Paweł tu czasem zagląda?

Awatar użytkownika
KOLEKCJONER
Posty: 1840
Rejestracja: 20 września 2006, 08:07
Lokalizacja: PODLASKIE
Kontaktowanie:

#8 Post autor: KOLEKCJONER » 25 października 2007, 21:18

Tak ten Okocim występuje jakby w odcieniach wyraźnie innych :) Mam 2 różne, różnica także bywa w rodzajach uszczelek na odwrocie.. można po nich rozpoznać który był wcześniej :)
Aktualnie skanuję i dodaję kapsle na stronę. :)
http://www.collector-crowncaps.cba.pl
SERIA KOLEKCJONERÓW !!!
m.gradzki88@gmail.com

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 542
Rejestracja: 04 lutego 2005, 08:31
Lokalizacja: Józefów nad Świdrem
Kontaktowanie:

#9 Post autor: zgrredek » 26 października 2007, 04:59

Krzysiek pisze:Następne: Czy pewne jest, że najnowszy kapsel Królewskiego zalicza się do Warki, a nie do Bydgoszczy? Nie pamiętam kiedy dokładnie zamkęli Kujawiaka, ale wydaje mi sie, że po tym, jak wyszły nowe kapsle, a przynajmniej ten z koroną.
Krolewskie bylo robione w Warce na dlugo przed zamknieciem Kujawiaka.

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#10 Post autor: Krzysiek » 26 października 2007, 15:24

Ok, tak pytałem kontrolnie.

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#11 Post autor: Krzysiek » 30 października 2007, 21:05

Elbląg 74 jest w dwóch wersjach. Z EB matowym i EB błyszczącym, analogicznie jak podobne kapsle wcześniej.

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#12 Post autor: Krzysiek » 01 listopada 2007, 22:28

I znowu ja z problemem. Z tego co sie dziś dowiedziałem, Browar nr 2 w Lublinie nie posiadał własnej linii rozlewniczej, więc wydaje mi sie, że nie można przypisywać do niego kapsli. A w katalogu widnieją dwa.

Awatar użytkownika
Paweł
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 28 stycznia 2005, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#13 Post autor: Paweł » 04 listopada 2007, 14:43

Krzysiek pisze:I znowu ja z problemem. Z tego co sie dziś dowiedziałem, Browar nr 2 w Lublinie nie posiadał własnej linii rozlewniczej, więc wydaje mi sie, że nie można przypisywać do niego kapsli. A w katalogu widnieją dwa.
Kapsle przypisuję do browaru gdzie piwo się WARZY a nie rozlewa. Dlatego te kapsle znalazły się tutaj.
Etykiety:
http://www.browar.biz/kolekcjonerstwo.p ... =br&lp=286

Inaczej sprawa wygląda z rzekomym kapslem z Browaru Obywatelskiego "Karmen La Bella" - piwo było warzone w Książęcym i tylko rozlewane w Obywatelskim. Ktoś namieszał mi w głowie i przez pomyłkę zrobiłem z tego osobny browar. Kapsel powinien zaliczać się do Książęcego.
Katalog Kapsli Polskich: www.katalogkapsli.pl

Współczuję tym, którzy zaczynają zbierać w 2012 roku.
Kto nie ma szczęścia w kapslach, ten ma szczęście w miłości :)
"Najbardziej mnie teraz wk.... u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę"

Awatar użytkownika
Paweł
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 28 stycznia 2005, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#14 Post autor: Paweł » 04 listopada 2007, 14:45

Krzysiek pisze:Elbląg 74 jest w dwóch wersjach. Z EB matowym i EB błyszczącym, analogicznie jak podobne kapsle wcześniej.
Szkoda że nie znalazłeś tej różnicy przed wypuszczeniem ostatecznej wersji katalogu...
Katalog Kapsli Polskich: www.katalogkapsli.pl

Współczuję tym, którzy zaczynają zbierać w 2012 roku.
Kto nie ma szczęścia w kapslach, ten ma szczęście w miłości :)
"Najbardziej mnie teraz wk.... u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę"

Awatar użytkownika
Paweł
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 28 stycznia 2005, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#15 Post autor: Paweł » 04 listopada 2007, 14:46

Co do zdjęć Okocimia w twoim pierwszym poście to wygląda na to że sam sobie odpowiedzialeś że to odcienie.
Katalog Kapsli Polskich: www.katalogkapsli.pl

Współczuję tym, którzy zaczynają zbierać w 2012 roku.
Kto nie ma szczęścia w kapslach, ten ma szczęście w miłości :)
"Najbardziej mnie teraz wk.... u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę"

Awatar użytkownika
Paweł
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 28 stycznia 2005, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#16 Post autor: Paweł » 04 listopada 2007, 14:49

Kowalsik pisze:Carlsberga z dap i ciagiem cyfr tez nie wiem, czemu nie ma - pewnie dlatego, ze piwo licencyjne, a kapsel nie robiony w Polsce. Aczkolwiek sam go zdejmowalem z butelek krajowych.
Jak piwo robione w Polsce to i kapsel polski, kapsla nie było w Katalogu Bartka, stąd przeoczenie bo różnica niewielka, a ja i tak nie zbieram cyferek na ząbkach.
Katalog Kapsli Polskich: www.katalogkapsli.pl

Współczuję tym, którzy zaczynają zbierać w 2012 roku.
Kto nie ma szczęścia w kapslach, ten ma szczęście w miłości :)
"Najbardziej mnie teraz wk.... u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę"

Awatar użytkownika
Paweł
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 28 stycznia 2005, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#17 Post autor: Paweł » 04 listopada 2007, 14:50

Krzysiek pisze:Dalej, juz następne mam. Dlaczego w katalogu nie ma Carlsberga z dapem na V i ciągiem cyfr na IX? Wydaje mi się, iz to nie co inny kapsel niz ten z dapem na V i cyferką na I.

I czy Svyturys Degintas na pewno nie jest polski?
Litwa.
Katalog Kapsli Polskich: www.katalogkapsli.pl

Współczuję tym, którzy zaczynają zbierać w 2012 roku.
Kto nie ma szczęścia w kapslach, ten ma szczęście w miłości :)
"Najbardziej mnie teraz wk.... u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę"

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#18 Post autor: Krzysiek » 04 listopada 2007, 19:12

Paweł pisze:Kapsle przypisuję do browaru gdzie piwo się WARZY a nie rozlewa. Dlatego te kapsle znalazły się tutaj.
OK.
Paweł pisze:Szkoda że nie znalazłeś tej różnicy przed wypuszczeniem ostatecznej wersji katalogu...
Niestety, dopiero teraz robię remanent i numery zmieniam.

Paweł pisze:Co do zdjęć Okocimia w twoim pierwszym poście to wygląda na to że sam sobie odpowiedzialeś że to odcienie.
I tu mam wątpliwość. Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję. Różnica jest widoczna głównie na ząbkach. Ząbki nie były malowane, tylko takie, jakie były pierwotnie. To nie jest żaden błąd przy malowaniu, że im sie nieco farba zmieniła, tylko zupełnie inna "podstawa", którą daję do malowania. Tak samo moim zdaniem wygląda sprawa z Gdańskiem 48, gdzie różnica między kapsel złotym a złoto-srebrnym jest widoczna z daleka.

Paweł pisze:Jak piwo robione w Polsce to i kapsel polski, kapsla nie było w Katalogu Bartka, stąd przeoczenie bo różnica niewielka, a ja i tak nie zbieram cyferek na ząbkach.
To tu sprawa utyka w martwym punkcie, bo z tego co wiem, to decyzja o braku umieszczania w katalogu, moim zdaniem oczywiscie niesłuszna, jest ostateczna.

Paweł pisze:Litwa.
Ok.

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#19 Post autor: Krzysiek » 04 listopada 2007, 19:16

Paweł pisze:Kapsle przypisuję do browaru gdzie piwo się WARZY a nie rozlewa. Dlatego te kapsle znalazły się tutaj.
Hmmm, w tym momencie doznałem olśnienia. Co robią w katalogu w takim razie rozlewnie? Rozumiem, że niektóre kapsle mogły chodzic na róznych browarach, ale np. Wtelno 4,5 i 6 to wg tego toku myśleniowego powinien byc Poznań, Tychy i Warka.

Awatar użytkownika
Paweł
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 28 stycznia 2005, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#20 Post autor: Paweł » 05 listopada 2007, 01:11

Krzysiek pisze:
Paweł pisze:Kapsle przypisuję do browaru gdzie piwo się WARZY a nie rozlewa. Dlatego te kapsle znalazły się tutaj.
Hmmm, w tym momencie doznałem olśnienia. Co robią w katalogu w takim razie rozlewnie? Rozumiem, że niektóre kapsle mogły chodzic na róznych browarach, ale np. Wtelno 4,5 i 6 to wg tego toku myśleniowego powinien byc Poznań, Tychy i Warka.
Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana niż ci się wydaje, otóż większość rozlewni kupowała piwo od kilku a nie tylko od jednego browaru (jak np Wtelno które sam wskazałeś) i zamykała je jednym wzorem kapsla. Do którego więc browaru zaliczyć kapsel? O rozlewniach które nawet nie wspominały na etykietach z jakiego browaru brały piwo nie mówię.
Katalog Kapsli Polskich: www.katalogkapsli.pl

Współczuję tym, którzy zaczynają zbierać w 2012 roku.
Kto nie ma szczęścia w kapslach, ten ma szczęście w miłości :)
"Najbardziej mnie teraz wk.... u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę"

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#21 Post autor: Krzysiek » 05 listopada 2007, 16:57

Paweł pisze:Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana niż ci się wydaje, otóż większość rozlewni kupowała piwo od kilku a nie tylko od jednego browaru (jak np Wtelno które sam wskazałeś) i zamykała je jednym wzorem kapsla. Do którego więc browaru zaliczyć kapsel? O rozlewniach które nawet nie wspominały na etykietach z jakiego browaru brały piwo nie mówię.
Ale te wymienione przeze mnie sztuki z Wtelna? Czy one chodziły na róznych piwach? Bo znalazłem etykiety z tych browarów (Poznań, Warka, Tychy), ze znaczkiem rozlewni z Wtelna.
Zresztą w sumie jak uważasz, to co pisze, to tylko moje przypuszczenia.

Awatar użytkownika
Paweł
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 28 stycznia 2005, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#22 Post autor: Paweł » 05 listopada 2007, 20:20

Te 3 wymienione przez ciebie sztuki to jedne z niewielu kapsli rozlewnianych co do których istnieje 100% pewność że pochodzą z butelek z piwem z konkretnego browaru...
Co powiesz o reszcie kapsli z Wtelna? Jakie piwo było zamykane Wtelnem 1 lub 2? Tego już nikt dzisiaj nie pamięta.
Katalog Kapsli Polskich: www.katalogkapsli.pl

Współczuję tym, którzy zaczynają zbierać w 2012 roku.
Kto nie ma szczęścia w kapslach, ten ma szczęście w miłości :)
"Najbardziej mnie teraz wk.... u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę"

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#23 Post autor: Krzysiek » 06 listopada 2007, 20:32

Zgadzam się, większość powinna zostać jak jest, ale mnie ciekawi, czemu te 3 nie są w swoich browarach? :o :)

Awatar użytkownika
Paweł
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 28 stycznia 2005, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#24 Post autor: Paweł » 07 listopada 2007, 08:58

Bo albo wszystkie są w rozlewniach albo wszystkie są w browarach.
Katalog Kapsli Polskich: www.katalogkapsli.pl

Współczuję tym, którzy zaczynają zbierać w 2012 roku.
Kto nie ma szczęścia w kapslach, ten ma szczęście w miłości :)
"Najbardziej mnie teraz wk.... u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę"

Awatar użytkownika
wiki
Posty: 2055
Rejestracja: 05 lutego 2005, 13:53
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

#25 Post autor: wiki » 07 listopada 2007, 09:33

Katalog to tylko przyjęcie jakiejś konwencji (dobrze gdyby była ona jak najbardziej zblizona do rzeczywistości). Pewnie dochodząc do prawdy dotyczącej tego: co, kto, kiedy i czym kapslował można by napisać całkiem grubą książkę a i tak nie wszystko byłoby jasne i jednoznaczne. K.

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 1486
Rejestracja: 08 lutego 2005, 14:58
Lokalizacja: Prawie Warszawa
Kontaktowanie:

#26 Post autor: Krzysiek » 07 listopada 2007, 16:39

Paweł pisze:Bo albo wszystkie są w rozlewniach albo wszystkie są w browarach.
OK. Co nie zmienia faktu, że taki tok myślenia rodzi kolejny "konflikt" w mojej głowie. :mrgreen:

Awatar użytkownika
chinet
Posty: 3428
Rejestracja: 19 marca 2006, 13:37
Lokalizacja: Błonie
Kontaktowanie:

#27 Post autor: chinet » 08 listopada 2007, 01:36

Jakiś taki konfliktowy jesteś. :) I z tego są może te Twoje problemy?! :D
Jestem trollem :mad:

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 542
Rejestracja: 04 lutego 2005, 08:31
Lokalizacja: Józefów nad Świdrem
Kontaktowanie:

#28 Post autor: zgrredek » 08 listopada 2007, 06:58

Paweł pisze:Kapsle przypisuję do browaru gdzie piwo się WARZY a nie rozlewa.
Myślę, że to błąd w założeniu. Wyznacznikiem przyporządkowania kapsla powinno być raczej miejsce kapslowania. Co z tego, że jakiś browar uwarzył piwo, skoro danego kapsla nawet nikt tam nie widział. Takie podejście rozwiałoby wątpliwości co do rozlewni. Jednak stworzyłoby następne - kapsle z Cieszyna (przynajmniej te ostatnie) trzeba by zaliczyć do Żywca. A kierując się tym gdzie piwo się warzy, to kapsel od żywieckiego portera powinno się zaliczyć do Cieszyna. Wniosek z tego taki, że trudno w tej kwestii być konsekwentnym.

Awatar użytkownika
Kowalsik
Posty: 1618
Rejestracja: 07 lutego 2005, 17:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

#29 Post autor: Kowalsik » 08 listopada 2007, 07:07

Wlasnie. Bylem kiedys w browarze w Jedrzejowie.
- Panie - powiedzieli - kapsle?? My tu piwo robimy do beczek... Kapsuje sie w Slomnikach :-)

To co - przekladamy stare Jedrzejowy do Słomnik?
Kowalsik

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 542
Rejestracja: 04 lutego 2005, 08:31
Lokalizacja: Józefów nad Świdrem
Kontaktowanie:

#30 Post autor: zgrredek » 08 listopada 2007, 14:22

Kowalsik pisze:Kapsuje sie w Slomnikach
Szkoda, że nie wiedziałem kilka lat wcześniej. Jadąc kiedyś do Żywca zahaczyłem o Jędrzejów i tylko się naczekałem i niczego nie wskórałem. Trzeba było do Słomnik jechać. :(

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość